O przedszkolu
Samorządowe Przedszkole nr 148 jest placówką oddziałową. Przedszkole
czynne jest przez cały rok szkolny od poniedziałku do piątku
w godz. od 6:00
- 17:00 (z wyjątkiem przerw ustalonych
z organem prowadzącym).
Znajduje się
w centrum pełnego zieleni osiedla
z dala od ruchliwych tras komunikacyjnych i miejskiego hałasu.
Mieści się
w jednopiętrowym budynku, do którego
przylega duży, zadbany ogród wyposażony
w sprzęt do zabaw na świeżym powietrzu.
Dzieci bawią się
i uczą w przestronnych, kolorowych
i funkcjonalnie urządzonych salach, wyposażonych
w liczne zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane do potrzeb
i zainteresowań dzieci.
Programy edukacyjne
W naszym przedszkolu praca wychowawczo–dydaktyczna prowadzona jest
w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego oraz
programy edukacyjne:
|
|
-
"Dziecko w swoim żywiole". Program wychowania przedszkolnego - dobre praktyki, Anna Pawłowska–Niedbała, Dorota Kucharska, Justyna Święcicka, Ewelina Wikos, Wyd. Nowa Era 2013.
-
"Kalendarz Przedszkolaka". Program wychowania przedszkolnego, Elżbieta Tokarska i Jolanta Kopała. Wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN 2012.
-
"Razem w przedszkolu". Program wychowania przedszkolnego, Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka, Wyd. WSiP 2010.
-
"Trampolina do szkoły". Program wspomagający nauczyciela w edukacji sześciolatków, Sławomira Załęska, Wyd. WSiP 2013.
-
"Żyję dla siebie i dla innych". Program wychowawczy Samorządowego Przedszkola nr 148 w Krakowie.
|
Metody i formy pracy
Mając na uwadze właściwości rozwojowe dziecka
w wieku przedszkolnym, tak organizujemy proces wychowawczo-dydaktyczny, by dziecko mogło uczyć się
- bawiąc i bawić się ucząc.
Nauczycielki wykorzystują
szereg metod i form pracy, ukierunkowanych na uczenie się przez doświadczanie
i nastawionych na własną aktywność dziecka. Zakładają one dostarczanie dziecku wiedzy, przeżywanie
i doświadczanie siebie, rozwijanie zdolności poprzez praktyczne działanie
i dzielenie się swoimi przeżyciami.
Stosujemy między innymi następujące metody
i formy pracy: zabawy
i gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, taneczne, naśladowcze, opowieści ruchowe, relaksację, elementy terapii przez muzykę
i sztukę, inscenizacje, scenki dramowe, bajki terapeutyczne, techniki twórczego myślenia.
Wykorzystujemy elementy następujących metod
i programów edukacyjnych:
-
Wprowadzenia dziecka w świat pisma Ireny Majchrzak
-
Dziecięcej matematyki prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej
-
Pedagogiki zabawy KLANZA
-
Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz
-
Twórczego ruchu A.,M. Kniesów, R. Labana, K. Orfa i B. Strauss
-
Ruchu rozwijającego W. Sherborne
-
Kinezjologii Edukacyjnej P. Denisona
-
Programu rozwijania percepcji wzrokowej M. Frostig
Zajęcia dodatkowe: religia, gimnastyka korekcyjna, rytmika, taniec towarzyski, język angielski, język francuski.